Kokolingo u Osijeku
Danas smo iz Primorja otišli u virtualni posjet Slavoniji i donijeli vam priču iz Osijeka. Razgovarali smo s magistrom Nevenom Vučinac Zelić koja radi kao logoped u KBC-u Osijek. S nama je podijelila nekoliko crtica o sebi i svom radnom mjestu, o stanju u struci i radu s djecom, kao i pokoju veselu anegdotu iz svakodnevne prakse.
Logopedica Nevena
Možete li nam predstaviti sebe i ustanovu u kojoj radite?Moje ime je Nevena Vučinac Zelić, magistra sam logopedije. Posljednje četiri godine radim na Klinici za pedijatriju KBC-a Osijek. Po završetku diplomskog studija, dvije godine sam radila u Centru za odgoj, obrazovanje i rehabilitaciju Virovitica. Ondje sam stekla znanja i vještine u radu s djecom s teškoćama u razvoju.Koliko logopeda radi u ustanovi? Uspijevaju li odgovoriti na potrebe za brojem stručnjaka u Vašoj regiji?U našoj ustanovi zaposlene su još tri kolegice logopedinje koje svoju djelatnost obavljaju na drugim odjelima KBC-a Osijek. Osim naše ustanove, u gradu Osijeku postoje i druge ustanove u kojima su zaposleni logopedi. Svatko od nas trudi se zadovoljiti potrebe sve djece za logopedskom procjenom i terapijom. Kao i u većini dijelova Hrvatske, bilježi se manjak logopeda. Na području Slavonije i Baranje najveći je nedostatak logopeda u sustavu ranog predškolskog odgoja i obrazovanja te osnovnoškolskog sustava odgoja i obrazovanja.Osjetite li manjak logopeda u struci?S obzirom da sve više djece, ali i odraslih treba pomoć logopeda, pritisak je sve veći i produljuju se liste čekanja. Budući da se u svom radu ponajviše susrećem s djecom rane i predškolske dobi, ponovno bih istaknula nedostatak logopeda u vrtićima koji bi osigurali pravovremeno prepoznavanje i intervenciju komunikacijskih i jezično-govornih teškoća kod djece.S koliko djece radite?U kontinuiranu logopedsku terapiju uključeno je 25-ero djece, dok se s brojnom drugom neurorizičnom djecom redovito provodi praćenje komunikacijskog i jezično-govornog razvoja od rane dobi, uz savjetovanje roditelja. Osim provođenja logopedske terapije i savjetodavnog rada, obavlja se i logopedska procjena djece od rane dobi do završetka osnovne škole.Što se tiče samog rada s djecom, doznali smo da većina djece rado surađuje na terapijama, vole dolaziti i osjećaju se ugodno. U radu kod kuće djeca ponekad malo teže surađuju, ali je logopedima izuzetno važno motivirati ih i na tom polju, kako bi terapija bila učinkovita i uspješna. O suradnji s roditeljima djece koja pohađaju logopedske terapije magistra Vučinac Zelić podijelila je s nama svoje pozitivne dojmove. Suradnja s roditeljima, kaže, jako je važna. Uvijek je važno da roditelji budu uključeni, jer se samo zajedničkom suradnjom može postići napredak.Nakon svake terapije roditeljima pokažem što smo radili i dajem sve materijale. Nekada im materijale šaljem i e-poštom, a ako se ne može poslati, pokažem im. Neki roditelji čak i kupuju slikovnice ili različite didaktičke materijale za rad kod kuće.Zanimalo nas je i kako izgledaju terapije, kojim se sve rekvizitima logoped služi u radu te kolika je prisutnost i zastupljenost modernih tehnologija. Kada razgovaramo o tehnologiji, nezaobilazno je i naše pitanje o digitalnoj logopedskoj vježbenici Kokolingo, koja se u kabinetu magistre Vučinac Zelić jako puno koristi i omiljena je među djecom.Koji su uobičajeni rekviziti jednog logopeda?U provođenju logopedske terapije, koriste se različita sredstva i metode rada, ovisno o dobi djeteta te vrsti i težini poremećaja. U svom radu najčešće su to slikovni materijali i razni didaktički materijali, Talk Tools, potpomognuta komunikacija (komunikacijske knjige i ICT-AAC aplikacije).
Logopedica Nevena i Kokolingo
Koliko se u radu danas koristi tehnologija?Unatrag nekoliko godina velika je pozornost usmjerena na osvještavanje i iskorištavanje prednosti informacijsko-komunikacijske tehnologije u logopedskoj terapiji. S obzirom na lakšu dostupnost i višu razinu osviještenosti o pozitivnim učincima tehnologije, vjerujem da se i u logopedskom radu sve više primjenjuje tehnologija.Usprkos tehnologiji, postoje li aspekti u radu s djecom koji se nikada ne mijenjaju?Primjena tehnologije u terapijske svrhe zasigurno pridonosi kvaliteti rada. Da bi se ona uspješno primjenjivala, važno je poznavati njezine mogućnosti te odabrati odgovarajuće sredstvo i pristup koji bi odgovarao pojedinom djetetu. Tehnologija može biti dodatna potpora, ali nikako ne može zamijeniti ili isključiti primjenu drugih terapijskih metoda u postizanju terapijskih ciljeva.Koristite li Kokolingo?U provođenju logopedske terapije s djecom s artikulacijskim i fonološkim poremećajima, koristim i digitalnu logopedsku vježbenicu Kokolingo.
Logopedica Nevena i Kokolingo
Kako Vam je pomogao u radu?Kokolingo značajno pridonosi kvaliteti rada te bržem postizanju postavljenih ciljeva u terapiji artikulacijskih poremećaja. Djeca u Kokolingu pronalaze motivaciju, a ona je izrazito važna za uspješno ostvarivanje zadataka. Osim što pomaže djeci, ova digitalna logopedska vježbenica pridonosi i štednji glasa logopeda te ublažavanju vokalnog zamora nakon izvođenja artikulacijski zahtjevnih vježbi.Kako djeca i roditelji reagiraju na ovu novinu?Djeca s oduševljenjem prihvaćaju izvršavanje zadataka u tom, njima zabavnom „obliku“. Bolje usmjeravaju i održavaju pažnju te s ponosom gledaju na ono što su uspješno izvršili, što ih i dodatno motivira za daljnji napredak. Roditelji također pokazuju bolje razumijevanje problematike artikulacijskih poremećaja i svih faza korekcije istoga. Kokolingo pomaže i u ostvarivanju suradnje djeteta i roditelja kod kuće, što je nužno potrebno za postizanje bržeg napretka.Za sam kraj razgovora ostavili smo lijepe teme o motivaciji, radu s djecom i entuzijazmu kojega kod naše sugovornice nimalo ne nedostaje, a donosimo vam i jednu zabavnu anegdotu kojih, kako kaže, nikada ne manjka i svaki je dan nova priča s novim veselim, mudrim, a ponekad i smiješnim razgovorima.Što Vas motivira u radu s djecom?U radu s djecom motivaciju pronalazim u potrebi i želji za pomaganjem svakom pojedinom djetetu i njegovoj obitelji. Motivaciju svakako pojačava i osjećaj zadovoljstva nakon uspješno ostvarenih ciljeva te djetetovo iskazivanje zahvalnosti za dobivenu pomoć kroz crteže i pisma.Evo i jedne anegdote. U terapiji s djecom dotaknuli smo se i zanimanja. Pitala sam dijete što želi biti kad odraste, a on je odgovorio da želi biti mljekar i odmah nadodao: „A što bi ti voljela biti kada odrasteš?“ To samo znači da me doživljavaju kao prijateljicu. Ponekad misle i da mi je ime Logopedica ili Logopeda (kada roditelji kažu: „Idemo kod logopeda“), a misle i da ovdje živim i da mi dolaze u goste.
Logopedica Nevena i Kokolingo
Nakon ovih veselih i lijepih priča, ostaje nam samo pitati, kada biste davali savjet svojim mladim kolegama koji tek započinju s radom, što biste im najviše željeli reći?Važno je zadržati želju za znanjem i usavršavanjem te intrinzičnu motivaciju za ovaj poziv. Savjetujem mladim kolegama da ne odustaju u pronalaženju novih rješenja i ne posustaju ukoliko naiđu na prepreke bilo koje naravi. Osmijeh na licu djeteta najveća je plaća za sav uloženi trud.
Kokolingo
Iskustva
Logopedija
Slični članci
Roditelj s djetetom
Dislalija: Poremećaj izgovora glasova i kako ga korigirati
Dislalija, poznata i kao artikulacijski poremećaj ili poremećaj izgovora glasova, odnosi se na nepravilan izgovor pojedinih glasova kod djece i odraslih osoba.
Logoped vježba izgovor glasa s djetetom
Artikulacijsko - fonološki poremećaji
Kokolingo pomaže djeci kod artikulacijskih i fonoloških poremećaja. Zbog nepravilnog izgovora glasova roditelji dovode djecu na logopedske preglede.
Roditelj s djetetom
Online logopedske vježbe
Online logopedske vježbe uz Kokolingo koji je strukturiran prema standardnom načinu provođenja logopedskih vježbi za dobivanje pravilnog izgovora.
Kontaktiraj nas
Imate još pitanja?
Slobodno nam se obratite – tu smo da vam pomognemo i odgovorimo na sve nedoumice.